Slovenija z ugodno geostrateško lego in vpetostjo v mednarodne prometne tokove mora posodobiti in nadgraditi obstoječo prometno infrastrukturo ter zgraditi novo, kjer ta predstavlja oviro pri njenem nadaljnjem razvoju!
Nekdanji minister za infrastrukturo in prostor ter predsednik Odbora za infrastrukturo in prostor pri Strokovnem svetu SDS Zvone Černač je za tednik Demokracija spregovoril o stanju na resornem področju in predlogih ukrepov za prihodnje mandatno obdobje. Komentiral je tudi nesmiselnost izvedbe referenduma o zakonu o drugem tiru dva ali tri tedne pred državnozborskimi volitvami: »Ne gre samo za denar. Gre preprosto za norčevanje iz ljudi. A slednje se v tem mandatu s strani koalicije SMC, SD in DeSUS ne dogaja prvič. Cerarjeva večina skupaj s SD in z DeSUS je torej neposredno odgovorna za namerno oškodovanje javnih sredstev.«
Ob tem je bil kritičen tudi do nabave razvpite makete: »Če 2TDK ni bil sposoben izpeljati niti »projekta maketa«, katere izdelava je bila sicer popolnoma nepotrebna in ničemur ne služi, kako bo potem sposoben voditi in nadzorovati milijardno investicijo?« Slovenska demokratska stranka pa ima tudi rešitev za nastalo situacijo: »Kolikor bo odgovornost po volitvah naša, bomo najkasneje pol leta po prisegi vlade opravili strokovno evalvacijo, izbrali najoptimalnejšo in najbolj gospodarno rešitev, ki bo omogočala normalno pretočnost prometa med Koprom, Ljubljano in državno mejo.«
Zvone Černač je predstavil konkretne cilje, ki jih bo pri svojem delovanju zasledovala SDS: »Prvi cilj je urejena infrastruktura na področju prometa, ki predstavlja podporo gospodarstvu in mobilnosti prebivalstva. Drugi pa je prostorska politika, ki po eni strani varuje prostor kot omejeno dobrino, na drugi strani pa ne sme biti ovira razvojnim politikam na različnih področjih. Na jasen in transparenten način mora varovati prostor tam, kjer je to potrebno, in omogočati razvoj stanovanjskih, poslovnih in drugih okolij v razumnih rokih ter brez nepotrebnih formalnih ovir.«
In konkretno: »Operativni program prenove in zgraditve celotne prometne infrastrukture s poudarkom na prenovi železniške mreže in dopolnitvi manjkajočih odsekov cestnih povezav; prioritete predstavljajo sodobna cestna povezava Koroške in Bele krajine, izboljšanje pretočnosti avtocest in odprava zastojev, nova avtobusna in železniška postaja v Ljubljani, e-vinjeta, prepolovitev stroškov za prvo opravljanje vozniškega izpita, odprava številnih birokratskih nesmislov in nepotrebnih finančnih obremenitev ljudi. Nadalje enotna in cenejša vozovnica v javnem prevozu za vse uporabnike, prenova voznih redov, sodobnejše in uporabniku prijaznejše storitve javnega prevoza.«
Celoten intervju preberite v novi izdaji tednika Demokracija.