Katere ukrepe bo ministrstvo za izobraževanje sprejelo za izboljšanje bralne pismenosti in zvišanje zadovoljstva učencev in učiteljev v šolah?
Poslanec Tomaž Lisec je na ministra za izobraževanje, znanost in šport dr. Jerneja Pikala naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z objavljenimi rezultati mednarodne primerjalne raziskave PISA.
Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.
Spoštovani minister!
Program mednarodne primerjave dosežkov učencev (Programme for International Student Assessment - PISA) je dolgoročna, periodična, mednarodno primerjalna raziskava o matematični, naravoslovni in bralni pismenosti 15 letnih učencev, ki jo je v poznih 90 letih prejšnjega stoletja spodbudila Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Namen raziskave PISA je zajeti podatke o kompetencah učencev, ki jih potrebujejo za svoje življenje, poklicno in zasebno.
Raziskava se osredotoča na področje pismenosti in na to, v kolikšni meri znajo učenci znanja in spretnosti, ki so jih pridobili v šoli, uporabiti v različnih situacijah in pri razreševanju problemov. Preverja se torej, kako znajo učenci svoje spretnosti branja uporabiti za razumevanje in interpretacijo različnih besedil iz vsakdanjega življenja; kako se s pomočjo matematičnega znanja in spretnosti soočajo z različnimi izzivi in problemi, ki terjajo matematično znanje; in kako znajo svoje naravoslovno znanje in spretnosti uporabiti za razumevanje, razlago in razreševanje različnih situacij in problemov s področja naravoslovja.
Rezultati, ki so bili objavljeni v začetku meseca decembra, izražajo zaskrbljenost. Ti namreč kažejo na majhno povečanje matematičnih kompetenc, upad pri bralni pismenosti in naravoslovju. Še več vzrokov za zaskrbljenost pa ponujajo odgovori učencev, kako so zadovoljni s podporo svojih učiteljev pri svojem delu. Tu smo namreč na repu obravnavanih držav. Učenci pa v raziskavi izražajo tudi, da so v veliki meri na splošno zaskrbljeni in žalostni. Pri tem pa tudi učitelji niso zadovoljni.
Zanima me:
1. Kaj so po vašem mnenju vzroki za takšno stanje?
2. Katere ukrepe bo ministrstvo sprejelo za izboljšanje bralne pismenosti in zvišanje zadovoljstva učencev in učiteljev v šolah?
3. Ali nameravate kaj narediti v smeri spremembe odnosa dijakov do učiteljev materinščine in nasploh do odnosa do slovenskega jezika?
4. Ali nameravate kaj storiti v smeri odnosa dijakov do digitalnih medijev, ki ustvarjajo realnost mladih?