Slovenska demokratska stranka je zadnja dva tedna intenzivno predstavljala alternativni vladni program za področje notranjih zadev pod sloganom Zavarovali bomo Slovenijo.
Zaradi nekontroliranih migracij se je v zadnjih letih varnostna situacija v Evropi drastično poslabšala. Slovenija, kot del Evrope, si ne more zatiskati oči pred naraščajočo nevarnostjo terorističnih napadov in drugega nasilja, ki je predvsem posledica neustrezne reakcije politike na ilegalne migracije. Predsednik Odbora za notranje zadeve pri Strokovnem svetu SDS dr. Božo Predalič ocenjuje: »Do česa lahko privede preveč liberalna migrantska politika, ki jo v Evropi vsiljujejo socialisti, lahko kljub medijski cenzuri vidimo na primeru številnih, nekoč razmeroma varnih zahodnoevropskih držav. V njih se je enormno povečalo število nasilnih dejanj, kriminala in posilstev. V nekoč varnih mestih so se praktično čez noč pojavile cone »no go«, ki jih v celoti nadzirajo migranti. Življenje v teh državah nikoli več ne bo takšno, kot smo ga tam poznali. Takšnemu stanju se Slovenija ob pravočasnem sprejetju ustrezne migrantske politike ter doslednem delu policije in pravosodnih organov danes še lahko izogne. Slovenska demokratska stranka je pred časom predlagala niz zakonov in ukrepov, ki bi pomembno izboljšali varnostno situacijo v državi, vendar je te predloge vladna koalicija brez prepričljivih argumentov zavrnila.«
V Slovenski demokratski stranki tudi ravnanje vlade Mira Cerarja ocenjujemo kot neustrezno in nezadostno, zato bomo takoj po prevzemu vlade sprejeli nujne ukrepe in zakone, ki bodo v največji možni meri državljanom zagotavljali varnost in zavarovali premoženje:
- na južni meji Slovenije bomo dosledno izvajali schengenski mejni režim,
- dosledno bomo preprečevali nezakonite prehode meje. Varovanje meje bo policija izvajala v sodelovanju s slovensko vojsko in po potrebi tudi s pomočjo mednarodnih enot za te namene,
- sprejeli bomo takšno azilno zakonodajo, ki bo zaostrila pogoje za pridobitev mednarodno zaščite oziroma azila in skrajšala čas odločanja o upravičenosti do mednarodne zaščite oz. azila. Potrebno je zavzeti bolj restriktiven pristop pri sprejemanju migrantov in prosilcev za mednarodno zaščito po vzoru nekaterih drugih držav, kot so Republika Češka, Republika Slovaška, Republika Madžarska in Republika Poljska,
- azil bo podeljen le za določen čas. Po preteku določenega obdobja se bo upravičenost do azila ponovno preverila. Zakon bo prejemnikom azila poleg pravic naložil tudi pogodbene obveznosti (npr. učenje slovenskega jezika in kulture s preizkusom znanja, v okviru možnosti pa tudi plačevanje stroškov nastanitve ...). V primeru storitve kaznivega dejanja bo azilant nemudoma izgnan z države,
- po vzoru številnih (tudi muslimanskih) držav bomo uvedli prepoved nošenja burk in nikaba,
- v sodelovanju z Ministrstvom za pravosodje bomo sprejeli novelo kazenskega zakonika, ki bo vsako sodelovanje, novačenje ali pomoč teroristom, terorističnim skupinam ali državam, opredelila kot kaznivo dejanje, ki bo ostro kaznovano. V tem smislu bodo obravnavani in kaznovani tudi vsi povratniki, ki so se borili ali kakorkoli drugače sodelovali s samozvano islamsko državo,
- v sodelovanju z Ministrstvom za finance bomo nadzorovali financiranje skupin in organizacij s tujine in ga po potrebi prepovedali,
- organizacije, ki kakorkoli podpirajo ali zagovarjajo teroristična ali kazniva dejanja, bodo prepovedane.
Na vse navedeno je treba pogledati tudi v luči uradnega podatka, ki izhaja iz revizijskega poročila Računskega sodišča RS, da je bil v letu 2015 povprečni strošek obravnave posameznega prosilca za azil najmanj 1.963 evrov. »Kaj hitro je mogoče izračunati, kakšno breme so migranti za slovenske davkoplačevalce. Če to številko primerjamo z mizernimi pokojninami, ki jih za štirideset let trdega dela prejemajo nekateri slovenski upokojenci, ki so plačevali vse davke in prispevke, ali pa z dejstvom, da številni Slovenci delajo samo za minimalno plačo, ugotovimo, da je v slovenski družbi nekaj hudo narobe,« ocenjuje dr. Predalič.
Stanje v slovenski policiji lahko ocenjujemo večplastno, ključna pa sta predvsem dva vidika. V uniformiranem delu policije je opazna kriza vodenja, ki je pripeljala do stanja, ko je ta del policije, namesto v varovanje ljudi in premoženja mnogokrat usmerjen predvsem v izrekanje denarnih kazni. Posledica takega vodenja pa je stanje, ko policija izgublja ugled in zaupanje državljanov. Stanje pa še dodatno slabša pretirana birokratizacija dela policije, ki policiste sili izpolnjevati številne, mnogokrat tudi nepotrebne, obrazce. Na področju kriminalističnega dela policije pa lahko ugotovimo, da se le ta ob prehodu iz nekdanjega totalitarnega režima v demokratično družbo ni v celoti očistila ideološke zaslepljenosti.
Slovenska demokratska stranka bo takoj po prevzemu vlade izvedla nujne ukrepe za depolitizacijo kriminalističnega dela policije in za normalizacijo pogojev dela policije, kar se bo v relativno kratkem času odrazilo tudi v izboljšanju varnostnega stanja v državi in povrnitvi zaupanja državljanov v delo policije:
- izvedli bomo nujno potrebno depolitizacijo policije,
- takoj bomo preklicali vse tajne predpise in omogočili nadzor nad delom policije s strani ustreznih nadzornih komisij,
- vsi, ki ne bodo delovali v skladu s predpisi in demokratičnimi normami, bodo nemudoma suspendirani,
- ukinili bomo nepotrebno birokratizacijo in s tem omogočili policistom, da se v večji meri posvečajo svojim osnovnim nalogam varovanja ljudi in premoženja,
- policija ne bo več »inkasant« z namenom polnjenja državnega proračuna, temveč bo njeno delo usmerjeno predvsem v zagotavljanje varnosti ljudi in zavarovanje premoženja,
- pri svojem delu bo policija dosledno sledila ustavnemu načelu enakosti vseh oseb, pravni varnosti ter varnosti posameznika. Za policijo ne bo več privilegiranih skupin ali privilegiranih oseb!