Na 65. izredni seji Državnega zbora so poslanke in poslanci obravnavali Interpelacijo o delu in odgovornosti ministrice za izobraževanje, znanost in šport dr. Simone Kustec. Stališče poslanske skupine SDS je predstavila Mojca Škrinjar.
Stališče objavljamo v celoti.
Vlagatelji interpelacije, Socialni demokrati Slovenije, Levica, Lista Marjana Šarca, Stranka Alenke Bratušek očitajo dr. Simoni Kustec:
1. Nestrokovno, neučinkovito in škodljivo politiko na področju organizacije vzgoje in izobraževanja v času epidemije COVID-19, z najdaljšim zaprtjem šol in vrtcev v Evropi ter ustavno nedopustno odrekanje izobraževanja otrok s posebnimi potrebami in njihovo diskriminacijo, pomanjkanje dialoga. Očitek ne drži, ministrica je vodila dialog z vsemi deležniki: zdravstveno in pedagoško stroko, predstavniškimi združenji ravnateljev, staršev, dijakov in študentov ter komunicirala z javnostjo, se usklajevala z drugimi ministri v vladi in kot sintezo vseh dogajanj organizirala navodila in usmeritve za delo vrtcev, šol, fakultet, s posebno skrbjo za ranljive skupine: dolgotrajno bolne in invalide, otroke s posebnimi potrebami, Rome ter šolajoče na depriviligiranih območjih. Iz uradne Unescove strani, ki beleži zaprtje izobraževalnih ustanov po celem svetu po dnevih, strukturi in namenu v času epidemije COVID-19 ter primerjave podatkov iz vladnih uradnih strani evropskih držav je razvidno, da trditev o najdaljšem zaprtju šol v Sloveniji ne drži. Pouk je tekel v skladu s šolskim koledarjem, z izjemo podaljšanja jesenskih počitnic, na daljavo, s pomočjo digitalizacije, pri tem pa so vrtci in šole, ki jih je Zavod RS za šolstvo strokovno ažurno podpiral, dosledno sodelovali tudi s starši. Tako učencem in dijakom pa tudi vsem staršem so bile na voljo tudi svetovalne službe vrtcev in šol, zlasti pa za otroke s posebnimi potrebami. Očitek o neupoštevanju epidemiološke stroke pri odpiranju in zapiranju šol ter prelaganje odgovornosti na posamezne šole, ravnatelje in starše, ni utemeljen. Največjo odgovornost za izvedbo učno vzgojnega procesa nosijo ustanove same, z njihovimi ravnatelji na čelu. Ministrica je zagotovila, da je bilo osebje v vrtcih in šolah deležno dodatnih usposabljanj, tako z zdravstvenega, tehničnega in pedagoško didaktičnega vidika, izobraževanja zaposlenih v svetovalnih službah, z namenom, da se izpelje prilagojeno, a učinkovito izobraževanje ter ocenjevanje, dobili pa so tudi priročnik z organizacijskimi modeli in priporočili, ki so jih oblikovali strokovnjaki z zdravstvenega področja na čelu s posebno zdravstveno skupino za covid 19, NIJZ, strokovnjaki s pedagoško didaktičnega področja, psihologi, socialni delavci, univerze, Zavod RS za šolstvo ter drugi strokovni zavodi, praktiki ravnatelji z vseh ravni. MIZŠ je uvrstil v posamične PKP zakone pravne podlage za vse prilagoditve, vsebinske podlage pa zagotovil s pomočjo strokovnih svetov za izobraževanje ter strokovnih zavodov in inštitutov. MIZŠ je z ukrepi zagotovil zadostno število računalnikov, da so jih lahko učenci in dijaki uporabljali za pouk na daljavo. MIZŠ je pripravil pravne podlage za topli obrok za vse učence in dijake, ki so to potrebovali v času šolanja na daljavo ter svetovalne storitve za otroke in starše, zlasti za otroke s posebnimi potrebami in šolajoče v socialno čustvenih težavah. Opravljene so bile tudi raziskave in evalavacije izobraževanja na daljavo.
2. Očitek o škodljivem in podcenjujočem odnosu do športnih organizacij ne drži, tem so bili namenjeni različni ukrepi, da so lahko uspešno prestali krizo, nekatere primerjave s tujino kažejo, da je Slovenija tu daleč bolj uspešna.
3. Prav tako ne drži očitek glede priprave razpisa za vpis v visokošolsko izobraževanje, vsi postopki so bili izvedeni pravočasno, v skladu z normativnimi akti. Edino pravilna in etična je bila odločitev za temeljit premislek o razmerju med vrsto in številom vpisnih mest ter strateško razvojnimi potrebami Slovenije.
4. Očitek o zamudi pri prenovi zakona o znanstveno raziskovalni dejavnosti ne drži, po podatkih se osnutek besedila usklajuje z različnimi deležniki, javnimi in zasebnimi univerzami, inštituti in drugimi pristojnimi organizacijami.
5. Očitki o spornem kadrovanju na MIZŠ so neutemeljeni. Vsak vodja si izbere sodelavce, enako ministrica dr. Kustec, ki je pri tem tudi upoštevala področno zakonodajo.
Na podlagi vseh razpoložljivih podatkov in primerjalnih analiz edukacije v Sloveniji in svetu je mogoče zaključiti, da niti eden od očitkov v interpelaciji zoper ministrico dr. Simono Kustec ne drži, zato Slovenska demokratska stranka interpelacije NE podpira.