Na 30. redni seji Državnega zbora so poslanke in poslanci obravnavali Predlog zakona o spremembi Zakona o varstvu pred požarom (ZVPoz-E) . Stališče poslanske skupine SDS je predstavil Marijan Pojbič.
Predstavitev stališča v nadaljevanju.
S strani Vlade je bilo že nanizanih dovolj argumentov zakaj sprememba zakona, zato bom v stališču poslanske skupine ponovil tiste ključne argumente, zakaj je prišlo do spremembe tega zakona.
Vlada Republike Slovenije je v parlamentarno proceduro vložila predlog zakona o varstvu pred požarom z namenom, da se s predlagano spremembo vzpostavi pogoje za financiranje standardiziranih gasilskih zavarovanj, pripadnikov gasilske organizacije in standardiziranih gasilskih zavarovanj vozil, opreme in objektov, ki jih uporabljajo gasilske organizacije v okviru izvajanja svojih nalog, katerih financiranje je bilo z zakonom o finančni razbremenitvi občin ZFRO, z občin preneseno na državo.
Z zakonom o finančni razbremenitvi občin sprejet decembra 2020, je bil med drugim dopolnjen tudi Zakon o gasilstvu in sicer v 8. členu, ki določa, da država zagotavlja sredstva za standardizirana gasilska zavarovanja pripadnikov gasilske organizacije ter del sredstev za standardizirana gasilska zavarovanja vozil, opreme in objektov, ki jih gasilske organizacije uporabljajo pri upravljanju svojih nalog. Dopolnjen je bil tudi prvi odstavek 59. člena Zakona o varstvu pred požarom, ki zdaj določa, da se iz proračuna Republike Slovenije zagotavljajo sredstva tudi za standardizirana gasilska zavarovanja pripadnikov gasilske organizacije ter del sredstev za standardizirana gasilska zavarovanja vozil, opreme in objektov, ki jih gasilske organizacije uporabljajo pri opravljanju svojih nalog.
S sprejetim drugim odstavkom 59. člena pa je določeno, da se sredstva za te namene zagotavljajo tudi iz sredstev požarnega sklada. Predlaga se spremembo spodnje meje odstotka sredstev požarne takse, ki se namenja za sofinanciranje nakupa gasilskih vozil ter gasilske zaščitne in reševalne opreme v gasilskih enotah iz sedanjih 70 % na 50 %.
Sočasno bo s strani Vlade Republike Slovenije spremenjen 5. člen Uredbe o požarni taksi v nadaljevanju besedila uredba in sicer tako, da se bo višina požarne takse iz 5 odstotkov povišala na 9 odstotkov od osnove za obračun požarne takse in se bo s tem zagotovila potrebna oziroma zadostna sredstva za financiranje standardiziranih gasilskih zavarovanj ter hkrati tudi višja sredstva za lokalne skupnosti namenjena izključno za sofinanciranje nakupa gasilskih vozil ter gasilske zaščitne in reševalne opreme v gasilskih enotah.
Sprememba tretjega odstavka 58. člena ZVPOZ in 5. člena uredbe za leto 2022 in nadaljnja leta pomeni višji pritok požarne takse ocenjen na 18 milijonov evrov, od katerih bo 9 milijonov evrov namenjene za lokalne skupnosti za sofinanciranje nakupa gasilskih vozil ter gasilske zaščitne in reševalne opreme v gasilskih enotah in 9 milijonov evrov za širši namen od tega 5,5 milijona evrov za financiranje gasilskih zavarovanja, financiranja standardiziranih zavarovanj s strani države. Velja za vse gasilske organizacije oziroma za celotno javno gasilsko službo tako za prostovoljne kot za poklicne gasilce. Ostala sredstva bo država namenjala za financiranje upravnih, strokovnih, nadzornih, informacijskih nalog na področju varstva pred požarom. Če spremembo predloga tretjega odstavka 58. člena ZVPOZ se bo ob sočasni spremembi 5. člena uredbe poleg zmanjšanja stroškov z naslova financiranja gasilskih zavarovanj v višini 5,5 milijona evrov lokalnim skupnostim zvišuje pritok požarne takse iz 6,3 milijona evrov na 9 milijonov evrov.
Tako kot sem uvodoma že povedal iz vseh zgoraj navedenih argumentov bomo v Poslanski skupini Slovenske demokratske stranke predloga zakona soglasno podprli.