Noben človek ne more biti dober učitelj, če ne čuti tople naklonjenosti do svojih učencev in pristne želje, da bi jim posredoval, kar sam ceni. (B. Russel)
Ljudje ne pridemo po svoji odločitvi na svet in ne izberemo si staršev ter doma. Rodimo se v dano socialno okolje, eden z malo več, drugi z malo manj sreče. Naše življenje je močno odvisno od spleta okoliščin, kdo so naši starši, in v katerem času ter državi smo se rodili.
Poleg ljubezni staršev je zelo pomembno, kako so ti izobraženi in koliko zaslužijo, da otrokom omogočijo zdravo odraščanje in intelektualni razvoj. Če so starši ambiciozni intelektualci, je večja verjetnost, da bodo to postali tudi njihovi otroci, kakor če bi bili nevedni in apatični povprečneži. Ko vrtec in šola sprejmeta otroke, so vzgojitelji in učitelji pred izjemnim izzivom, kako omogočiti prav vsem otrokom najboljši napredek, tako da bi nadoknadili vse primanjkljaje, ki izvirajo iz šibkega družinskega okolja in hkrati omogočiti tistim z dobro intelektualno popotnico ambiciozen razvoj.
Dober učitelj zna prepoznati otrokove potenciale, zna podpreti mladostnika, da najde in razvije svoje talente. Zna mu ponuditi roko podpore, ko jo ta potrebuje in ima hkrati moč in pogum, da ga potisne v samo globino izziva. Dober učitelj se ukvarja z otrokom, učencem, dijakom, študentom. Posveča mu svoj čas, išče poti, kako mu razložiti pojave, in kako ga opremiti z znanjem, ki ga bo lahko uporabil v življenju.
Vlade vseh držav na svetu si prizadevajo z omogočanjem izobraževanja svojih državljanov odgovarjati na vedno večje zahteve modernega, razvijajočega se sveta. Najbrž bi v zgodovini težko našli obdobje, ko bi se človek tako skokovito razvijal kot danes. Še težje bi zanikali dejstvo, da sta napredek in moč države premosorazmerna z izobrazbo, ambicioznostjo ter podjetnostjo njenih državljanov. Velik del teh lastnosti dolgujejo državljani svojim učiteljem.
Svet se vsako leto na današnji dan hvaležno spomni prispevka učiteljev in tako je tudi v Sloveniji. Ob robu tega pa državljani pričakujemo, da bo izobraževalni sistem vzgojil generacije pametnih, samozavestnih, inovativnih in empatičnih učiteljev, da bodo ti vzgajali svoje učence v prav take ljudi. V ta namen pa bo potrebno korenito spremeniti izobraževalni program za učitelje ter preveriti, kdo sploh ima potencial, da postane dober, vrhunski učitelj. Drugačnih namreč niti ne rabimo, Slovenija je premajhna, da bi imela povprečne učitelje, premajhna, da bi imela povprečne državljane, ki bi se naslavljali »mali človek«. Slovenija potrebuje velike ljudi, da bi se prebila v svetovni vrh.
Mojca Škrinjar, predsednica Odbora za izobraževanje, znanost in šport pri Strokovnem svetu SDS