V Ljubljani je promet katastrofalen.
Veliko se govori o izpustih dizel avtomobilov. Evropa sprejema neke zakone o zelenem prehodu, kot da moramo vsi na električna osebna vozila. Kako in kaj bo s kamioni, je vse tiho.
Prvo bi bilo potrebno omejiti vožnjo z tovornjaki po mestu. V Centru Ljubljane je dovoljena dostava samo z kombiji in še to od 6 ure zjutraj do 11 ure dopoldan. Malo ven iz centra mesta vozijo vse povsod veliki in težki kamioni, ki spuščajo v zrak enormno količino zdravju škodljivih delcev in s svojo težo preko dvajset ton uničujejo mestne ceste. Vse firme pred vsem trgovine bi morale imeti svoje logistične centre izven mesta, od koder bi vršili dostavo z manjšimi tovornjaki nosilnost do 3,5 ton. Za večje dostave bi morali imeti prevozniki dovoljenja, kdaj lahko peljejo in po katerih ulicah. Najbolje je, ko se mestni promet umiri med 18 in 20 uro zvečer.
V Četrtni skupnosti Jarše smo se strinjali z izgradnjo izvoza na Letališko cesto, da nikakor ne bi smeli dopuščati izvoza tovornjakom na Šmartinsko cesto. Na vpadnicah bi morale biti višinske omejitve. Kamioni so povsod: na Kajuhovi, Vilharjevi, Zveni, Flajšmanovi, Savski in še bi lahko naštevala. Nobenega reda v prometu, vsak dela kar se mu paše.
Ljubljana je resnično preobremenjena z osebnimi vozili. Vsak dan pripelje preko 100.000 osebnih vozil v mesto. Če pogledate ta vozila zjutraj, je v večini vozil ena do dve osebi.
Na vpadnicah je narejeno že nekaj parkirišč, kjer lahko ljudje pustijo svoja vozila in se za 1,30 eur peljejo z mestnim avtobusom v predel, kjer imajo službo ali druge opravke. Nekatera parkirišča so že pritegnila voznike, parkirišče v Stožicah pa sameva. Glede na količino vozil, ki se vozijo v mesto, je še vedno premalo parkirišč. Mestni potniški promet bi moral povečati število avtobusov zlasti v času prometnih konic. Če ljudje čakajo 20 minut in več na avtobus, potem raje sedijo v svojem vozilu in se prerivajo v enormnih zastojih po ljubljanskih cestah.
Po vzoru zahodne Evrope, bi morali pri registraciji vozila plačati posebno nalepko, ki je dražja glede na starost motorja v vozilu.
Ljudi je potrebno vzpodbujati, da uporabljajo za vožnjo po mestnih ulicah kolesa. Župan bi moral graditi širše kolesarke steze, ker sedaj se po njih vozijo skiroji, ki so zelo hitri in motorji, ki vozijo do 25 km na uro. Pogosto steza ni niti 1 m široka in je srečevanje ter prehitevanje nevarno. Večkrat so se že zgodili padci.
Apeliram na župana, da gradi širše kolesarske steze, da jih podaljšuje in povečuje.
Tako bomo razbremenili mestne ulice z vse vrste vozili.
Ida Medved