Parlamentarna preiskovalna komisija pod vodstvom mag. Karmen Furman, ki preiskuje nepravilnosti pri nabavi in upravljanju z medicinsko opremo in zdravstvenim materialom, je pridobila dokumentacijo iz katere izhaja, da je Splošna bolnišnica Nova Gorica do danes, zaradi kršitve postopkov javnih naročil plačala prejela za kar 416.000 € kazni, kljub temu, da so za zakonito vodenje postopkov od leta 2015 najeli celo zunanjega izvajalca, družbo Preator, kateri so po uradnih podatkih za vodenje teh postopkov plačali 235.000 EUR.
Komisija je na 22. seji nadaljevala z zaslišanjem prič v zvezi z izvedbo javnih naročil v Splošni bolnišnici Nova Gorica. Za razjasnitev postopkov javnih naročil sta bili pred komisijo tokrat zaslišani Marjetka Rebek in Mateja Radej Bizjak.
Priča, Marjetka Rebek je v bolnišnici sodelovala v skupini za javna naročanja kot administratorka, kjer je pomagala pripravi in pregledovanju dokumentacijo. Namen njenega pričanja je bil, da komisiji pomaga razjasniti nekatere nasprotne navedbe že zaslišanih prič o tem, kako so potekali postopki javnega naročanja v splošni bolnišnici Nova Gorica in kdo je bil v posameznih fazah za postopke odgovoren. V svojem pričanju je poudarila, da so se v postopkih javnega naročanja dogajale nezakonitosti, na katere je bilo vsakokratno vodstvo opozorjeno, vendar zato ni imelo posluha. Tudi potem, ko je vodstvo najelo zunanjega izvajalca, ki bi skrbel za zakonito vodenje postopkov, so se kršitve nadaljevale, kar navsezadnje danes dokazujejo tudi kazni, ki jih je bolnišnica morala plačati. Iz pridobljene dokumentacije, ki je na zahtevo komisije bila posredovana s strani Splošne bolnišnice Nova Gorica izhaja, da je bolnišnica iz tega naslova morala plačati do danes kar 416.000 EUR kazni, pri čemer šest postopkov pred pristojnimi organi še ni zaključenih.
Druga priča Mateja Radej Bizjak, je bila predsednica komisije, ki je leta 2014 izvedla v bolnišnici upravni nadzor. V pričanju je potrdila predvidevanja komisije, da so se določeni postopki izvajali nezakonito in ne transparentno. Izstopajoče je dejstvo, da je interni pravilnik za javna naročila, ki naj bi naredil postopke enostavnejše, le-te naredil kvečjemu še bolj nepregledne. Priča je poudarila mesto vodje lekarne, ki je imela po internem pravilniku posebna pooblastila v teh postopkih, pri čemer je poudarila ugotovitev nadzora, da oseba Marjetka Štefančič, ki je bila takrat vodja bolnišnične lekarne, tista ključna oseba pri pripravi tistega dela razpisa, ki neposredno vpliva na izbiro ponudnika, ni imela niti podpisane izjave o nezdružljivosti funkcij. S tem pa je bil kršen tako zakon o integriteti in preprečevanju korupcije, kakor tudi takrat veljaven zakon o javnih naročilih.
Dejstvo je, da je bilo takratno vodstvo bolnišnice o vsem tem seznanjeno, nenazadnje je bilo to v Splošni bolnišnici Nova Gorica splošno znano dejstvo, a potrebnih ukrepov s strani pristojnih v smeri da bi se nezakonitosti odpravilo, ni bilo. Prav tako je nadzor ugotovil številne nepravilnosti pri donacijah, saj je bilo večina donatorjev podjetij, ki so kasneje z bolnišnico sklenile pogodbe.
Za nadaljnjo razjasnitev postopkov javnih naročil v bolnišnici bo tako komisija v prihajajočem tednu nadaljevala svoje delo z zaslišanjem drugič prič, ki so sodelovale v teh postopkih.