Poslanec SDS Tomaž Lisec je na Službo Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo naslovil poslansko pobudo, v zvezi z vzpostavitvijo digitalnega sistema izdaje dovoljenj za izvajalce izrednih prevozov.
Poslansko pobudo objavljamo v celoti.
Spoštovani,
v mojo poslansko pisarno sem prejel zanimivo pobudo s strani izvajalcev izrednih prevozov v cestnem prometu. Soočajo se s problematiko trenutnega sistema dovoljenj, saj je model, kateri se uporablja sedaj po njihovem mnenju zastarel, stroškovno predrag in zavzame preveč časa. Izredni prevozi so odvisni od le teh, kar zelo otežuje delo pri planiranju in izvajanju, saj so vozila večkrat primorana prisilno čakati, ker dovoljenja niso gotova oz. morajo čakati, da dobijo originalne izvode, kar s seboj prinese veliko nevšečnosti in nepotrebnih stroškov. Zato izvajalci prosijo/predlagajo, da se vzpostavi digitalni sistem dovoljenj, kot je to praksa v Avstriji (npr.: sistem SOTRA), na Madžarskem, v Nemčiji (npr.: sistem VEMAGS), itd.
Ta sistem bi vsem vpletenim močno olajšal izvajanje, saj bi pripomogel k hitrejšemu obdelovanju vlog. Pregled nad dovoljenji bi bil večji in bolj pregleden, izdajanje dovoljenj bi bilo hitrejše (takoj, ko bi bil digitalno podpisan s strani ministrstva bi si ga lahko prenesli iz digitalnega sistema), sistem bi omogočal tudi spreminjanje vlog/dovoljenj tudi po izdaji (dodatni stroški za izvajalce), kontrolni organi pa bi imeli dostop do sistema, kjer bi lahko na podlagi črtne kode ali številke dovoljenj preverjali istovetnost dovoljenj, kar bi onemogočalo ponarejanje. Dovoljenja bi veljala tudi v digitalni obliki, zato bi tiskanje le teh bilo nepotrebno, kar je tudi velika prednost iz ekološkega vidika, nepotrebne vožnje v Ljubljano po dovoljenja in potem na štartno pozicijo transporta ali mejni prehod, bi bile odpravljene; priponke (skice, prometna dovoljenja, elaborati…) bi se nalagale v e-vlogo…
Prav tako prosijo/predlagajo, da na novih verzijah dovoljenj niso navedeni stroški povračil, saj povzročajo zmedo pri vseh strankah.
Zavedajo se, da takšen sistem ni mogoče vzpostaviti čez noč, zato prosijo/predlagajo, da se takšen sistem vzpostavi čim prej (po možnosti do konca leta 2022), za prehodno obdobje (katero bi začelo veljati takoj) pa prosijo/predlagajo, da vsa dovoljenja ostanejo veljavna po e-pošti - kot so bila v času korone. Na sedanja dovoljenja bi bilo potrebno dopisati, da kopija velja kot original, v izogib problemov s kontrolnimi organi.
Zato me zanima:
Je možno realizirati pobudo s strani izvajalcev izrednih prevozov v cestnem prometu, ki se soočajo s problematiko sistema dovoljenj?