Po objavi "črnega seznama" slovenskih prodajalcev prehranskih dopolnil naj bi Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS okrepila nadzor nad oglaševanjem prehranskih dopolnil z zavajajočimi zdravstvenimi trditvami. Pri tem sodeluje z Inšpektoratom za kulturo in medije, Zdravstvenim inšpektoratom, ministrstvom za zdravje, NIJZ, Upravo za varno hrano in drugimi organi.
Poslanka mag. Karmen Furman je na Vlado Republike Slovenije naslovila poslansko vprašanje v zvezi z oglaševanjem prehranskih dopolnil.
Poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.
Spoštovani,
v javnosti se pojavlja vse več opozoril, da najrazličnejša prehranska dopolnila ogrožajo javno zdravje.
Po tem ko so nekateri mediji pred meseci objavljali »črni seznam« slovenskih prodajalcev prehranskih dopolnil, naj bi na Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije v sodelovanju s pristojnimi organi povečali obseg aktivnosti na področju oglaševanja prehranskih dopolnil in drugih običajnih živil, označenih z zavajajočimi prehranskimi in zdravstvenimi trditvami ali drugimi trditvami, ki so povezane z zdravjem, v medijih.
Ker je regulacija tega področja razpršena, naj bi agencija pri nadzoru sodelovala z Inšpektoratom RS za kulturo in medije, Zdravstvenim inšpektoratom RS, ministrstvom za zdravje, Nacionalnim inštitutom za javno zdravje, Upravo RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin ter s še nekaterimi drugimi organi.
Glede na navedeno me zanima:
1. Katere konkretne negativne vplive na javno zdravje ima oglaševanje prehranskih dopolnil?
2. Ali je bila v Sloveniji narejena kakšna konkretna analiza negativnih vplivov oglaševanja prehranskih dopolnil na javno zdravje? Če da, katera? Prosim tudi, da jo priložite odgovoru.
3. Katere konkretne aktivnosti načrtuje Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije v sodelovanju z drugimi pristojnimi organi na področju oglaševanja prehranskih dopolnil?
4. Koliko glob in katerim podjetjem, ki prodajajo prehranska dopolnila, je bilo izrečenih v zadnjih petih letih?
5. Koliko glob in katerim podjetjem, ki predvajajo oglase za prehranska dopolnila, je bilo izrečenih v zadnjih petih letih?