Zakaj je vlada vse svoje moči usmerila v zagotavljanje okoljevarstvenega dovoljenja za Magno, šla celo tako daleč, da je sprejela posebno zakonodajo za to investicijo, pri Luki Koper pa ne ukrepa?
Poslanec SDS Ljubo Žnidar je na Vlado RS naslovil poslansko vprašanje v zvezi z izdajo okoljevarstvenega soglasja za podaljšanje prvega pomola Luke Koper.
Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.
Spoštovani!
V zvezi z gradnjo drugega tira večkrat zelo radi poudarjate, da je čimprejšnja gradnja in realizacija projekta izjemnega pomena za dolgoročno preživetje in konkurenčnost Luke Koper, zato me v luči vaše skrbi za naše edino pristanišče zanima, kako komentirate naslednjo zadevo in kako nameravate ukrepati.
Luka Koper si že več kot leto dni prizadeva za pridobitev okoljevarstvenega soglasja za podaljšanje prvega pomola, kar predstavlja eno izmed strateških naložb Luke. Po poročanju nacionalnega radia odločitve najprej dlje časa ni bilo, ker je eden od uslužbencev Agencije RS za okolje zbolel, ostali pa z zadevo niso bili seznanjeni. Agencija je nato soglasje izdala maja letos.
Sledila je pritožba koprske občine, ki so jo odstopili v reševanje Ministrstvu RS za okolje in prostor. Tam pa se od 7. julija letos, ko so jo prejeli, z njo še niso ukvarjali. Kot razlog so na ministrstvu navedli, da pač rešujejo druge zadeve, ki so prispele prej.
V Luki torej še vedno čakajo, da ministrstvo odloči o pritožbi, nato se bo začelo še pridobivanje gradbenega dovoljenja, kar pa bo spet v rokah države. Po poročanju nacionalnega radia bi lahko zavlačevanje izdaje okoljevarstvenega dovoljenja ogrozilo tudi porabo posojila evropske investicijske banke.
Zato me, torej, zanima:
- Kako komentirate dejstvo, da na Ministrstvu za okolje in prostor od julija letos še niso pristopili k reševanju prošnje Luke Koper za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja za podaljšanje prvega pomola, glede na to, da gre za eno izmed njenih strateških naložb?
- Ali nameravate v zvezi z omenjeno zadevo na kakršen koli način ukrepati?
- Ali bo kdo izmed uslužbencev Agencije RS za okolje ali Ministrstva RS za okolje in prostor nosil odgovornost za počasno delo?
Omenjeni primer nehote prikliče v spomin tudi izjemno hiter postopek pridobivanja okoljevarstvenega dovoljenja za Magno Steyr, zato me zanima:
- Zakaj je vlada vse svoje moči usmerila v zagotavljanje okoljevarstvenega dovoljenja za Magno, šla je celo tako daleč, da je sprejela posebno zakonodajo za to investicijo, pri Luki Koper pa ne ukrepa?
- Ali vlada domača podjetja v primerjavi s tujimi investicijami namenoma obravnava kot drugorazredna?