Ministrica za delo sploh ni imenovala komisije, ki bi ugotovila hujše strokovne napake pri izvajanju dejavnosti zakona.
Poslanec SDS Marijan Pojbič je na ministrico za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti dr. Anjo Kopač Mrak naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z izvrševanjem pristojnosti ministrice pri obravnavanju dela Centrov za socialno delo.
Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.
Dne, 24. novembra 2015, so bila državnemu zboru posredovana poslanska vprašanja glede razrešitve direktorja socialnovarstvenega zavoda, na katera je Ministrstvo RS za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti 26. januarja 2016 posredovalo nepopolni pisni odgovor. Zato v nadaljevanju posredujemo dodatna vprašanja.
Zakon o socialnem varstvu (ZSV) v 56. členu določa, da lahko minister, pristojen za socialno varstvo, sam razreši direktorja, med drugim tudi, če ugotovi: (1) da direktor ne opravlja nalog, ki so mu naložene z zakonom ali pri svojem delu krši zakon in (5) da je komisija za strokovni in upravni nadzor ugotovila hujše strokovne napake pri izvajanju dejavnosti zavoda.
Za razrešitev direktorja morajo biti dokazane hude kršitve zakona in hujše strokovne napake. Da se lahko dokažejo navedene napake oziroma kršitve, morajo najprej biti opredeljene v pravnih aktih, prav tako bi morala biti pred uporabo za izdajo sklepa o razrešitvi, opredeljena teža teh napak oziroma kršitev.
Po obrazložitvi primera so bila postavljena naslednja vprašanja:
1) Kakšna mora biti teža kršitev zakona oziroma teža strokovnih napak, zaradi katerih lahko minister razreši direktorja socialnovarstvenega zavoda?
2) Katera komisija za strokovni in upravni nadzor, v skladu s peto alinejo osmega odstavka 56. člena ZSV, ugotavlja hujše strokovne napake pri izvajanju dejavnosti zavoda?
3) Kateri zakon oziroma pravni akt konkretno opredeljuje težo kršitev zakona oziroma težo strokovnih napak, zaradi katerih lahko minister razreši direktorja socialnovarstvenega zavoda?
Ministrstvo RS za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je posredovalo odgovore na postavljena vprašanja tako, da je v odgovor na tri vprašanja za vsako posebej v celoti prepisalo navedbo 56. člena Zakona o socialnem varstvu. Pri prvem odgovoru je k prepisu dodalo zadnji odstavek, in sicer, da je Socialna inšpekcija tista, ki nadzira izvajanje storitev, upravni nadzor pa izvaja upravna inšpekcija oz. Inšpektorat za javni sektor, ki je organ v sestavi Ministrstva RS za javno upravo. Pri drugem odgovoru, razen prepisanega 56. člena ZSV, ni dodalo nobenega besedila, pri tretjem odgovoru pa je dodan odstavek z naslednjo vsebino:
»Minister pa se na podlagi zbranih podatkov sam odloči ali je kršitev dovolj velika za razrešitev.«
Ministrica je izdala posamični pravni akt, s katerim je neposredno odločila o posameznikovih pravicah. Upravni organi in drugi organi oblasti lahko posamične pravne akte izdajajo samo na podlagi pooblastila v zakonu oziroma v splošnem pravnem aktu, kar pomeni, da mora biti ta akt vsebinsko in postopkovno skladen z zakonom. Kakršno koli odstopanje od tega načela pomeni neetično in nemoralno dejanje uradne osebe. Noben zakon ali drugi pravni akt ministrici ne daje takega pooblastila.
Ker se ministrica vedno sklicuje na ravnanje v skladu z zakoni, ji postavljamo naslednja vprašanja:
- Na kateri pravni osnovi in s katerim pooblastilom je izdala ministrica ta posamični pravni akt?
- Kako se lahko ministrica v tem pravnem aktu sklicuje na zakonsko določilo 8. odstavka 56. člena ZSV, če te komisije sploh ni imenovala in če komisije ni, tudi ne more ugotavljati hujših strokovnih napak pri izvajanju dejavnosti zavoda?
- Kje, v katerem aktu, so navedene oziroma opredeljene hujše strokovne napake?
Ponovno prosimo za popolne in celostne odgovore na dopolnjena vprašanja.