Poslanec SDS Jože Tanko je na Vlado RS naslovil poslansko pobudo za izgradnjo izmeničnega tretjega pasu na cesti G2-106, ki pelje iz Ljubljane, preko Škofljice, Velikih Lašč, Ribnice in Kočevja do mejnega prehoda Petrina.
Poslansko vprašanje objavljamo v celoti.
Spoštovani,
cestni del 3.a razvojne osi je najkrajša povezava med Ljubljano, južnim delom ljubljanskega barja, obsežnim Ribniško-kočevskem območjem, vključno z mejnim prehodom Petrina ter nadalje do AC omrežja Hrvaške. Za nas prebivalce pa je praktično tudi edina. Dobra prometna povezava pomeni tudi razvojno priložnost celotnemu območju.
Seveda vsi podpiramo napore, da se čim prej v prostor umesti in zgradi obvoznice naselij na tem koridorju (Škofljica, Velike Lašče, Ribnica, Kočevje), s čimer bi se izboljšala tako propustnost kot prometna varnost, a ne smemo zanemariti druge nujne izboljšave na cesti G2, ki so že in bodo še večji problem. Na srečo, že dalj časa ni bilo hujših nesreč, a to ne pomeni, da se zaradi »zaprtosti« ceste, ko na daljšem odseku med Smrjenami in Rašico praktično ni moč varno prehitevati ne v eno in ne v drugo smer, to ne bo zgodilo.
Prepričan sem, da se bo prometna obremenitev ceste G2« po izgradnji navedenih obvoznic izboljšala, predvsem varnost, pretočnost in hitrost prepotovanja na relaciji med Ljubljano in mejnim prehodom Petrina. Obremenitev te ceste se bo znatno povečala, saj to ne bo samo najkrajša, ampak tudi najhitrejša pot do morja. Nobene potrebe ni, da se čaka še 5, 10 ali še več let, da bodo zgrajene obvoznice in da se bo videlo, kakšne bodo prometne posledice teh nujnih izboljšav. Izmenični 3. pas na navedenem odseku bo slej ko prej potrebno zgraditi. Sam menim, da čim prej. Sploh, ker je ta odsek eden takih, ki z vidika umestitve najbrž ni problematičen, istočasno pa bi se z rekonstrukcijo uredila še vrsta nevarnih priključkov na območju poselitve Gradišče.
Mislim, da parcialne izboljšave na tem območju ne bodo pomembno cenejše kot če bi celovito pristopili k predlagani investiciji. Pravne podlage, ki po vašem mnenju (še) ne omogočajo izgradnjo izmeničnega 3. pasu na omenjenem odseku, je možno smiselno, argumentirano in relativno hitro ustrezno dopolniti. Od vlade pričakujem, da bo k novelaciji ReNPRP30 in drugih izvedenih aktov pristopila čimprej, da bi jih lahko sprejeli še v tem mandatu.