Z zakonom o RTV, ki je bil sprejet po nujnem postopku, se vzpostavlja nov organ upravljanja in nadzora, ki pod krinko depolitizacije ukinja Programski in Nadzorni svet.
S predčasnim prenehanjem mandatov dosedanjim članom Programskega sveta in Nadzornega sveta RTV Slovenije bi se v enem dnevu zamenjalo več kot 40 ljudi, s čimer se posega v ustavno varovane mandate, torej v pridobljene pravice in upravičena pričakovanja članov navedenih organov, pri čemer predlagatelj (Vlada RS) ni opravil testa sorazmernosti oziroma ustrezno pretehtal javne koristi, da bi bil njegov poseg v pridobljene pravice lahko dopusten. To pomeni, da gre za prekomerni poseg v načelo varstva zaupanja v pravo, ki izhaja iz 2. člena Ustave Republike Slovenije. Na to je opozorila tudi Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora.
Vlada razume depolitizacijo oziroma želi depolitizirati RTV predvsem na način, da iz procesa imenovanja izključi Državni zbor in pri tem spregleda 82. člen Ustave Republike Slovenije, ki v prvem stavku pravi, da so poslanci predstavniki vsega ljudstva. Ustava torej podeljuje Državnemu zboru oziroma njegovim poslancem izrecno pooblastilo delovati v imenu ljudstva. Tega pooblastila Ustave ne daje raznim vladnim in nevladnim organizacijam, ampak samo in zgolj Državnemu zboru, ki ga sestavljajo na svobodnih in demokratičnih volitvah izvoljeni poslanci. S tem vlada veča vpliv interesnih skupin posameznikov, ki zato niso dobili mandata na volitvah, preko katerih državljani kot edini suveren v demokratični družbi skladno s 3. členom Ustave izvršuje svojo oblast. Tak vladni predlog jemlje oblast ljudstvu in jo pod krinko depolitizacije daje v roke posameznim centrom moči, ki za delovanje v imenu vsega ljudstva niso nikoli dobili pooblastila na svobodnih in demokratičnih volitvah.
V razpravi v Državnem zboru se je pokazalo, da se je morebitne predlagatelje članov Sveta poiskalo zelo na hitro in da se jih očitno poiskalo med bolj levo nagnjenimi organizacijami in posamezniki, istočasno pa se je izključilo mnoge druge, ki so po obstoječem zakonu imeli v imenu gledalcev in poslušalcev pristojnost predlagati kandidate za programski svet. Zato menimo, da se s temi spremembami odvisnost od vladajoče politike veča, ne manjša. Glavna pomanjkljivost zakona pa je, da popolnoma izključuje gledalce in poslušalce. Naj spomnimo na primer Olimpijskega komiteja Slovenije, ki je pred leti predlagal predsednika Socialnih demokratov Janeza Kocjančiča, ki je bil, potem tudi dolga leta predsednik Programskega sveta RTVS.
Spremembe zakona o RTV so zagotovo potrebne. Že leta se krši 4. in 5. člen Zakona o RTV. Ustanovila ga je država, je javni zavod in ima zakon, ki mu določa, kaj mora delati. V Slovenski demokratski stranki želimo, da se Zakon o RTV v polnosti upošteva. Prav tako dodajamo, da smo v Slovenski demokratski stranki že vložili predlog novele Zakona o RTV Slovenija, kjer smo želeli odpraviti obvezno dajatev prispevka RTVS in omogočiti fizičnim ter pravnim osebam, da se same odločijo, ali bodo ter v kakšni višini bodo plačevali RTV prispevek glede na to, koliko so zadovoljni s programi RTV Slovenija. Za to si bomo prizadevali tudi v prihodnje. Golobova koalicija odprave obveznega prispevka za RTV ne podpira.
Politika varovanja osebnih podatkov je dosegljiva tukaj.