Dr. Vinko Gorenak: Neodgovorno in malomarno delo nekaterih zaposlenih na slovenskem veleposlaništvu v Avstraliji

Vinko Gorenak

»Kako Vlada Republike Slovenije ocenjuje delo zaposlenih na diplomatsko konzularnih predstavništvih Republike Slovenije v Avstraliji?« zanima poslanca.

Poslanec dr. Vinko Gorenak je na Vlado RS naslovil poslansko vprašanje v zvezi z delom zaposlenih na diplomatsko konzularnih predstavništvih v Avstraliji.

Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.

"Spoštovani!

Na mene se je obrnila Slovenka, ki že več let živi v Avstraliji, saj imajo njeni potomci avstralsko državljanstvo. Gospa je z vnukom, ki naj bi letos oktobra pričel s študijem v Sloveniji, v mesecu avgustu odpotovala iz Avstralije v Slovenijo. Ker je imela še star potni list nekdanje države, vnuk pa slovenske potne listine ni imel, se je seveda za pomoč obrnila na slovensko veleposlaništvo v Avstraliji in to kar nekaj mesecev pred načrtovanim odhodom v Slovenijo. Želela je pridobiti informacije o tem, kako pridobiti slovensko potno listino za sebe in za svojega vnuka (katere dokumente potrebujeta za izdelavo), koliko časa traja izdelava potne listine in kolikšna je cena), za vnuka pa je prosila za informacije, katere dokumente potrebuje za prošnjo za vložitev vloge za slovensko državljanstvo, ker je potomec Slovencev.

Ker so na veleposlaništvu zavlačevali z odgovorom, datum njunega odhoda v Slovenijo pa se je bližal, je gospa na veleposlaništvu zaprosila za odgovore, katere zadeve bi lahko sama uredila v Sloveniji in katere dokumente potrebuje za sebe in za njenega vnuka?  Po njenem ponovnem posredovanju so ji iz veleposlaništva poslali dopis, v katerem so od nje zahtevali podatke o krajih in datumih rojstev, dekliških priimkih, naslovih bivališč družine. Vse podatke jim je gospa poslala, vendar pa so ji v odgovoru le po njenem mnenju nesramno in predrzno zapisali, da ni Slovenka in da potrebujejo še vse podatke o obeh njenih starših.

Ker gre za povezano ravnanje na slovenskem veleposlaništvu v Avstraliji, velja ob tem izpostaviti tudi poročanje medijev v zvezi z ravnanjem poslovne sekretarke na slovenskem veleposlaništvu v Canberri. Ne le, da poslovna sekretarka Marin Krklec svoje delo opravlja malomarno in neodgovorno, njen nivo tako angleščine kot slovenščine je pod nujno potrebnim za to delovno mesto. Že ob njeni zaposlitvi so prihaja številna opozorila v povezavi s strokovno oceno poznavanja angleškega jezika, ki jo je ob tem izkazovala: »… prikazala nivo angleščine, ki ni primeren za tak nivo zaposlitve.«  

V zvezi z navedenim na Vlado Republike Slovenije naslavljam naslednja vprašanja:

1.         Ali je v letu 2017 katero izmed diplomatsko konzularnih predstavništev Republike Slovenije v Avstraliji prejelo prošnjo za pomoč v zvezi z izdajo potnega lista in pridobitvijo državljanstva Republike Slovenije in koliko je bilo takšnih prošenj?

2.         Kako so potekali postopki reševanja prošenj, pri čemer me zanima tudi časovni potek?

3.         Koliko vprašanj oziroma vlog v zvezi s pridobitvijo državljanstva Republike Slovenije so prejela diplomatsko konzularna predstavništva Republike Slovenije v Avstraliji?

4.         Kakšni so kriteriji za izbiranje zaposlenih na diplomatsko konzularnih predstavništvih Republike Slovenije v Avstraliji? Kakšen mora biti nivo znanja angleškega in slovenskega jezika? Ali ga izpolnjujejo vsi zaposleni?

5.         Kako Vlada Republike Slovenije ocenjuje delo zaposlenih na diplomatsko konzularnih predstavništvih Republike Slovenije v Avstraliji?"

Odgovor vlade.

Sorodne novice

 
PREDLAGAJ POSLANSKO VPRAŠANJE
Ste opazili problem, ki bi se mu vlada morala posvetiti?

Preverite, vprašajte, predlagajte.