Skupnost občin Slovenije je že v letih 2018 in 2019 pričela opozarjati na večanje izzivov integracije otrok oziroma družin tujih delavcev v Sloveniji na splošno. Opozarjajo, da se pojavljajo številni izzivi zaradi pomanjkljivega znanja slovenskega jezika, slabega in nedodelanega sistema vključevanja otrok v šole, ko ti še ne obvladajo jezika ter neobstoječih modelov za integracijo družin.
Poslanka Alenka Jeraj je na ministra za vzgojo in izobraževanje dr. Darja Feldo naslovila pisno poslansko vprašanje v zvezi z znanjem slovenskega jezika za učence tujce.
Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.
Skupnost občin Slovenije je že v letih 2018 in 2019 pričela opozarjati na večanje izzivov integracije otrok oziroma družin tujih delavcev v Sloveniji na splošno. Opozarjajo, da se pojavljajo številni izzivi zaradi pomanjkljivega znanja slovenskega jezika, slabega in nedodelanega sistema vključevanja otrok v šole, ko ti še ne obvladajo jezika ter neobstoječih modelov za integracijo družin. Še posebej izrazite postajajo težave v okoljih v Sloveniji, kjer se intenzivno veča število tujih delavcev, saj se jim v naslednjem koraku pridruži tudi družina. V šolskih skupinah je število tujih otrok brez ustreznega znanja slovenščine pogosto preveliko, oteženo je spremljanje pouka tudi za večino ostalih otrok.
Na vse večje težave opozarjajo tudi v Združenju mestnih občin Slovenije. V začetku letošnjega novembra so zapisali, da »trenutne razmere priseljevanja in vključevanja otrok priseljencev v šolski prostor zahtevajo takojšnjo intervencijo s strani pristojnega ministrstva, pa tudi s strani zakonodajalca, saj šole same ne zmorejo več reševati problematike.«
Številna opozorila prihajajo tudi s strani ravnateljev in učiteljev, ki se z omenjenim problemom srečujejo v praksi, medtem ko se že pojavljajo primeri, ko starši svojih otrok ne želijo več vpisati v šole, kjer je v nekem razredu (pre)več otrok tujcev.
Glede na navedeno me zanima:
1. Prosim za podatke po občinah, koliko učencev tujcev je v osnovnih šolah.
2. Kakšni so kriteriji za znanje slovenskega jezika v osnovnih šolah, ki zadostujejo za napredovanje v višji razred in ali se ti enako upoštevajo za otroke tujce vseh narodnosti v vseh osnovnih šolah?
3. Prosim za podatek za zadnjih 5 let, koliko učencev tujcev je kljub neocenjenosti iz posameznih predmetov napredovali v višji razred.
4. Ali je ministrstvo seznanjeno s primeri napredovanj učencev tujcev v višjih razred, kljub temu da ne znajo slovenskega jezika v zadostni meri?