Zaradi epidemije koronavirusa je državni zbor spremenil Poslovnik DZ, da bodo seje delovnih teles in državnega zbora lahko potekale tudi na daljavo.
V torek, 7. aprila, so poslanke in poslanci na izredni seji državnega zbora sprejeli spremembe Poslovnika DZ, ki zaradi epidemije koronavirusa prinašajo možnost izpeljave sej matičnih delovnih teles in državnega zbora na daljavo. V poslanski skupini SDS smo predlagane spremembe sprejeli.
Stališče, ki ga je prestavil poslanec Tomaž Lisec, objavljamo v nadaljevanju.
V Poslanski skupini SDS pozdravljamo in podpiramo spremembe poslovnika, ki so danes pred nami, da se vzpostavi pravna podlaga za seje državnega zbora in delovnih teles na daljavo. Ob tem pa v poslanski skupini SDS in upam, da tudi vsi tukaj prisotni, upamo, da do tega sploh ne bo prišlo. Če že bo kdaj prišlo, upamo, da ne bo prišlo v naslednjih dnevnih, tednih ali mesecih zaradi tako imenovanega koronavirusa, ker vemo, kaj bi se potem zgodilo. Potem bi se moralo aktivirati 92. člen Ustave RS, kjer bi na koncu o vseh zadevah odločal predsednik Republike Slovenije.
Tega pa si ne želimo in zato v poslanski skupini SDS upamo, da ste prejšnji teden dobronamerno razumeli nagovor predsednika vlade, ki nas je opozoril, da trenutno državni zbor preko svojega poslovnika nima mehanizmov, da bi v primeru naravnih ali drugih hujših nesreč, kakor je to sedaj zapisano v tem predlogu poslovnika, lahko deloval, brez tega da bi bilo ogroženo zdravje ali varnost poslancev.
Zato v poslanski skupini SDS podpiramo in pozdravljamo ta predlog novele poslovnika in menimo, da ima v drugem odstavku tega člena tudi dovolj veliko varovalko, da se tega ukrepa, torej sprejemanja odgovornosti naših razprav in nenazadnje tudi naših sklepov s sejami na daljavo ne bi izkoriščalo, kajti za obstoj teh izrednih okoliščin mora odločati kolegij, odločitev pa je sprejeta, če predlog podpirajo vodje poslanskih skupin, katerih člani predstavljajo najmanj dve tretjini vseh poslancev v državnem zboru. Skratka, ta varovalka je zelo velika. Ni večje večine v tem državnem zboru kot dvotretjinska večina vseh poslancev, da o posamezni zadevi odloča.
Tudi v poslanski skupini SDS imamo nekaj pomislekov, kako v primeru, če sploh do tega pride, bo tehnično izgledalo to glasovanje, kljub temu da v spremenjenem poslovniku to deloma piše. Lahko se zgodi, da internetne povezave v Sloveniji ne delujejo zaradi naravne ali druge hujše nesreče. Kaj potem? Kaj je z strokovnimi službami, ki so velikokrat nevidni člen delovanja državnega zbora in na katerega prevečkrat pozabljamo in verjamem, da tudi v tem trenutku, vsaj toliko, kot nas je poslancev tukaj v dvorani, skrbi strokovnih sodelavcev v poslanskih skupinah ali v drugih delovnih telesih ali drugih službah državnega zbora, da mi lahko resno in kvalitetno opravljamo svoje delo.
Tudi vprašanje, kako glasovati, ali z glasovalnimi napravami ali z izrekanjem ali z dvigovanjem kartončkov ali na kak drug dogovorjen način, verjamemo, da ko bo, če bo kdaj državni zbor v to prisiljen, da se bomo, tako kot danes na odboru, soglasno in brez prevelikega pametno odločili.
Še enkrat, v poslanski skupini SDS pozdravljamo to spremembo poslovnika in upamo, da je sprejeta le za vsak slučaj, ki pa ga nikoli ne bomo mogli oziroma upali aktivirati, kajti to bi pomenilo še veliko večjo katastrofo, kot ta, v kateri smo sedaj, kajti šlo bi za primer naravne ali druge hujše nesreče ali, če želite, če ljudje ne bomo vestno ravnali pri spopadanju s koronavirusom v naslednjih dneh, se lahko zgodi, da se tudi kakšnemu poslancu pripeti ta bolezen in če gre državni zbor v karanteno, je onemogočeno redno delovanje državnega zbora in kot rečeno, potem moramo vse prepustiti v odločanje predsedniku republike, tega pa si kot parlamentarna demokracija, upam da ne bomo pustili dovoliti.