Cilj predloga Zakona o debirokratizaciji obdavčitve unovčenja virtualnih valut je uvedba administrativno enostavnega in razumljivega sistema obdavčevanja virtualnih valut.
Poslanska skupina SDS je v sklopu 27 predlogov zakonov in 2 odlokov v parlamentarni postopek vložila tudi predlog zakona o debirokratizaciji obdavčitve unovčenja virtualnih valut.
Cilj predloga Zakona o debirokratizaciji obdavčitve unovčenja virtualnih valut je uvedba administrativno enostavnega in razumljivega sistema obdavčevanja virtualnih valut ter nove obveznosti plačevanja davka od vrednosti unovčenih virtualnih valut ter zagotovitev javnofinančnih prihodkov iz naslova take obdavčitve.
S predlaganim zakonom naj bi se spodbujalo prostovoljno in enostavno plačevanje davkov, saj je pri virtualnih valutah oziroma pri številnih transakcijah z virtualnimi valutami nemogoče izračunavati dobiček. Delo vloženo v ugotavljanje dobička bi bilo nesorazmerno z namenom obdavčitve. Zaradi tega je izbrana enostavna metoda, da se obdavčuje znesek unovčenja virtualne valute in to z zelo nizko davčno stopnjo, ki znaša 5 %.
Cilj predloga zakona je področje unovčenja virtualnih valut urediti na zelo enostaven način, tako da se po nizki stopnji obdavčuje tisto, kar se vidi in je zapisano, to je unovčeni znesek. To bi povečalo davčne prihodke, imetnike virtualnih valut rešilo nepotrebnega strahu pred vnovčenje in birokratskimi postopki, v Slovenijo pa bi prišlo več kapitala. Vse to bi tudi pomenilo, da s tem na tem področju ustvarjamo pregledno in zakonito okolje. Poleg tega, pa bi Slovenija s takšno zakonodajo postala prepoznavna v svetu, saj bi bili med prvimi, ki bi uvedli tovrstni način obdavčitve unovčenja virtualnih valut. Res je, da bi bili med prvimi, toda to ne pomeni, da je s tem kaj narobe, temveč, da v Sloveniji razmišljamo napredno in da bi poslali zgled tudi za druge države.
Predlog zakona temelji na načelu enostavnosti in razumljivosti davkov, načelu nizkih stroškov pobiranja davka, načelu učinkovitosti davka in načelu splošne davčne obveznosti fizičnih oseb, ki se realizira prek obdavčitve vrednosti unovčenih virtualnih valut, in sicer ne glede na to, kje je virtualna valuta izdana in ne glede na to, ali je unovčena v Sloveniji, pri čemer so zavezanci za davek le fizične osebe, ki se štejejo za davčne rezidente Republike Slovenije po ZDoh-2 oziroma mednarodni konvenciji o izogibanju dvojnega obdavčenja dohodkov in premoženja, katere ima Republika Slovenija sklenjene z drugimi državami.
Ta zakon v slovenski pravni red vnaša nov in zelo poenostavljen način obdavčitve virtualnih valut, kjer je vse prepuščeno zavezancem za davek, to je imetnikom virtualnih valut. Finančna uprava bo le v naknadnih nadzorih preverjala pravilnost obračunov in pa seveda ali so zavezanci prijavili unovčenja virtualnih valut. Vemo, da ga je navedeni zakon, ki predstavlja prvi tovrstni zakon v Republiki Sloveniji, težko spraviti v toge pravniške kalupe. Pri obdavčitvi unovčenja virtualnih valut se je potrebno zavedati, da v teh primerih ni možen klasičen nadzor in zaradi tega tudi zakon ne more biti klasičen, ob izpolnjevanju vseh zahtev strokovnjakov za zakonodajo. V kripto svetu se vse zadeve odvijajo zelo hitro, oziroma prehitro in zato je tudi potrebno tem spremembam slediti zelo hitro.
Slovenija bi obdavčitev virtualnih valut morala urediti že leta 2017, toda zmeraj se je čakalo, da bi se zakon, ki bi uvedel to obdavčitev spravil v toge pravniške kalupe. Ker to ni bilo možno in ker očitno tudi ni bilo volje in dovolj hrabrosti za ureditev tega področja, zakon ni bil nikoli sprejet, davčni prihodkov iz tega naslova pa ni bilo. Ta zakon uvaja drugačen pristop in drugačno razmišljanje, ki je bližje virtualnemu svetu, kot togim pravnim normam. Treba je razmišljati na drugačen način in iskati enostavne poti, po katerih se pride do enakih ali celo boljših rešitev, kot je togo pravniško razmišljanje. Nekaj, kar ne vidiš in ne moreš prijeti, ne moreš in ne smeš obdavčevati na enak način kot druge zadeve. Predlog zakona zato temelji na drugačnem razmišljanju in drugačnem pristopu. Trenutno nimamo podatka ali na svetu obstaja država, ki se je na tako enostaven način lotila obdavčitve dobičkov ustvarjenih z virtualnimi valutami, toda ne glede na to lahko trdimo, da smo med prvimi. Ali smo edini pa bo pokazal čas, ko se bo svetovna javnost seznanila s tem zakonom. V kolikor želimo biti napredni in dovolj hitri, moramo biti drugačni in dovolj hrabri, da uvedemo novosti, ki odstopajo od ustaljenih norm.