Ali se pripadnikom Slovenske vojske zagotavlja 12 urni počitek med delom oziroma med zaporednima delovnima dnevoma?
Poslanec Jožef Lenart je na ministra za obrambo Marjana Šarca naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z osebnimi prevozi pripadnikov Slovenske vojske na varovanje.
Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.
Spoštovani,
s strani pripadnikov SV sem prejel informacijo o težavi, ki je lahko zelo nevarna - ukaz za delo v drugem kraju ter osebni prevozi z lastnimi vozili pripadnikov na varovanje (t. i. stražo), izven kraja in v pogodbi določenega delovnega mesta.
O težavi na svoji strani opozarjata tudi SVS (Sindikat vojakov) ter SMO (Sindikat Ministrstva za obrambo)
Prepis oz. povzetek pobude za reševanje problema: »Nedavno nazaj nam je MORS tedensko stražo spremenilo v 12 urno delo. To je torej privedlo do ukazov, da se moramo na razna varovanja – »stražo« voziti od doma. Za primer opozarjamo na pripadnika vojaka SV, zaposlenega na delovnem mestu v Celju, ki je doma iz Prekmurja. Kot drugim kolegom iz SV Slovenije, mu je odrejeno varovanje v Kranju. Vožnja do tja traja okrog 2,5 h, varovanje traja 12 ur ter vožnja domov nadaljnje cca 2-3 ure. Delo je razdeljeno v »turnus«, ki je: ena »dnevna«, nato »nočna« in nato en prost dan. Skupno trajanje naloge pa je lahko 14 dni ali celo 3 tedne. Ta način dela (pri varovanju) se je uvedel s 1. 12. 2022 in je povzročil veliko slabe volje, kolegi vojaki pa so zaradi preutrujenosti začeli odhajati tudi na bolniške.«
Predvidevam, da so se stroški za ta način dela – straže, zvišali - vsaj podvojili, saj sedaj delo, ki sta ga prej opravljala dva pripadnika na enotedenski straži, opravlja 8 in več oseb.
Glede na to, da je iz povedanega oz. zgoraj navedenega razvidno, da se vojakom daje ukaze, ki niso v skladu s pogodbo o delovnem razmerju, me zanima sledeče:
- Ali navedene trditve držijo in ali se vam take odredbe, ukazi ne zdijo življenjsko nevarni, saj se vojaki vozijo z osebnimi vozili preutrujeni?
- Ali se pripadnikom SV zagotavlja 12 urni počitek med delom oz. med zaporednima delovnima dnevoma?
- Zakaj se nadomestilo za prevoz upravičencu, pripadniku SV, na delo in z dela enači z nadomestilom za prevoz po ukazu – z odredbo na stražo, ki je dejansko službena pot iz kraja DM, ki je navedeno v pogodbi o zaposlitvi?
- Ali se zavedate odgovornosti za delovne (prometne) nesreče na cesti, ki se lahko zgodijo vojakom-šoferjem, pri vožnji na delo in iz dela, ter smrtne nevarnosti v katero je bil prisiljen vojak in ki je posledica prevelike utrujenosti pripadnika SV, ki »pod ukazom« sede za volan?
- Trenutno je vloženih več tožb pripadnikov, posameznikov za povračila stroškov iz naslova dela. Ali se zavedate stroškov za državo, ki bodo nastali iz morebitnih tožb vojakov in njihovih svojcev, če se vojaki na prevozu poškodujejo ali umrejo?
- Kako je s stroški: ali prav predvidevam, da so se zaradi povračil prevoza na delo (stražo) vsaj podvojili?