Slovenska demokratska stranka je v svojem programu pred državnozborskimi volitvami obljubila Izboljšanje na področjih prometne infrastrukture in pretočnosti prometa. Obljubo smo držali in jo izpolnjujemo. V nadaljevanju si lahko preberete, kaj vse je vlada pod vodstvom Janeza Janše že naredila glede izboljšanja na področju prometa.
Prostovoljnim gasilskim enotam se je omogočila operativna pripravljenost v primeru nesreč 24 ur na dan vse dni v tednu.
Vlada je sprejela zakon, ki prostovoljnim gasilskim enotam omogoča, da lahko manjša gasilska vozila, ki jih uporablja okoli 800 gasilskih enot prostovoljnih gasilskih društev, vozijo operativni gasilci z vozniškim dovoljenjem za vožnjo motornih vozil kategorije B in veljavnim potrdilom o usposobljenosti za vožnjo teh vozil.
Obljubili smo boljšo pretočnost prometa na avtocestah.
Na avtocesti A1 med Koprom in Šentiljem v obe smeri bo od 15. januarja 2021 prepoved prehitevanja za težka tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 t. Prepoved bo veljala vsak dan med 6. in 18. uro. Dnevna prepoved prehitevanja za težka tovorna vozila na A1 bo uporabnikom slovenskih avtocest in hitrih cest zagotavljala večjo pretočnost in varnost prometa, lažjo in hitrejšo vzpostavitev reševalnega pasu ob zastojih, lažje izločanje ostalih vozil z avtoceste in večjo pretočnost prometa na območju delovnih zapor.
Vlada je določila pogoje in pravila, ki jih morajo izpolnjevati vozniki in vozila, ki vozijo predšolske in šolske otroke.
Izpostavljena je obvezna opremljenost vozil s tahografom, tehnični pregled vozila dvakrat letno in pogoj, da voznik v delovnem dnevu, v katerem prevaža skupino otrok, ne sme opravljati drugega dela, ki bi lahko vplivalo na njegovo zmožnost varnega upravljanja vozila. Na ta način so v tovrstnih primerih posebni pogoji za vozila voznike (na primer starši otrok, gasilci, trenerji) izenačeni s poklicno prevozno dejavnostjo in poklicnimi vozniki ter zelo otežujejo prevoze skupine otrok v okviru društev in tudi povečujejo stroške.
Spremenjen je Zakon o voznikih, s katerim se določa, da se osebi vpis omejitve v vozniško dovoljenje, to je vpis kode 78, ne opravi.
Vlada je zakon pripravila izključno zaradi delnega prenosa določb Direktive 2020/612/EU v slovenski pravni red. Kot glavno vsebinsko spremembo je izpostavila določbo šestega odstavka 60. člena Zakona o voznikih, s katero se določa, da se osebi vpis omejitve v vozniško dovoljenje, to je vpis kode 78 - vožnja vozila določene kategorije le z avtomatskim menjalnikom, ne opravi, če oseba že ima vozniško dovoljenje, pridobljeno na podlagi opravljenega praktičnega dela vozniškega izpita z motornim vozilom z ročnim menjalnikom kategorije B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ali DE, in opravi praktičen del vozniškega izpita na motornem vozilu z avtomatskem menjalnikom kategorije BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ali DE.
Omogočen je način cestninjenja z elektronsko vinjeto.
Vzpostavlja se pravna podlaga za sistem cestninjenja z elektronsko vinjeto (e-vinjeta) za vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 3500 kg, ki bo omogočil digitalizirano in deloma pravičnejšo plačilo cestnine za časovno uporabo cestninskih cest.
Na podlagi Strategije razvoja prometa in Nacionalnega programa razvoja prometa v RS se je pričela gradnja 3. razvojne osi.
Po 16 letih čakanja in številnih iniciativah, je vlada pričela z gradnjo 3. razvojne osi, ki bo povezala koroško in šaleško regijo z avtocestnim križem, kar bo omogočilo hitrejši razvoj teh dveh regij, saj je prometna infrastruktura ena izmed ključnih, da se lahko posamezne regije razvijajo.
Obljubili smo pretočnost prometa na železnicah - vzpostavili smo jo. Po 50 letih.
Po več kot 50 letih se je na železniško progo Grosuplje–Kočevje vrnil redni potniški promet. Celoten projekt prenove kočevske železniške proge je stal okoli 100 milijonov evrov, naložbo pa je v celoti plačala država. Navedeno je korak v pravo smer, saj je cilj konkurenčnost železniškega prometa napram cestnemu.
Z začetkom leta 2021 se je znižal davek na motorna vozila.
Po sedanji ureditvi, ki je veljala do konca leta 2020, je osnova za davek prodajna cena motornega vozila, z letošnjim letom pa bo za to odločilna okoljska komponenta. Obdavčitev se bo izračunala iz vsote obveznosti glede na izpuste ogljikovega dioksida ter obveznosti glede na emisijski standard euro. Vsaka od obeh obveznosti se bo določila glede na vrsto goriva, ki se uporablja za pogon motornega vozila. Povprečni davek na vozilo je po strarem znaša 460 evrov, po novem pa bo znašal 160 evrov.